بازنگری لایحه کودکان بد و بی سرپرست

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: 21 ایراد فقهی و حقوقی که شورای نگهبان بر لایحه کودکان بی سرپرست و بد سرپرست گرفته بود حل شد و این لایحه مورد بازنگری قرار گرفت.
ادامه نوشته

۴۰ توصیه برای آنکه همیشه همسر خوشحالی داشته باشید

در این پست ۴۰ توصیه برای شاد نگه داشتن همسرتان لیست کرده ایم. پس اگر فکر می‌کنید شادی شما درهمسر خوشبخت

گرو شادی همسرتان است، بهتر است این توصیه ها را جدی بگیرید!

  1. در او احساس امنیت و آرامش ایجاد کنید.
  2. هیچگاه از جدایی سخن نگویید و با طلاق همسرتان را تهدید نکنید.
  3. در محیطی خصوصی و در مکان و زمان مناسب او را نصیحت کنید.
  4. برای همسرتان سخاوتمند باشید.


ادامه نوشته

رسانه‌ها درباره «سبک زندگی» دستپاچه شده‌اند!

گفت‌وگوی اختصاصی «تابناک» با حجت‌الاسلام شهاب مرادی:

رسانه‌ها درباره «سبک زندگی» دستپاچه شده‌اند!

رسانه‌ها درباره «سبک زندگی» دستپاچه شده‌اند!

آنچه بیشتر از اخبار اقتصادی آدم را نگران می‌کند ـ به مانند بالا رفتن نرخ ارز و ... ـ آمارهای مربوط به ازدواج و طلاق است. به نظرم با توجه به مسأله مهمی مانند نسل، ازدواج و خانواده، دو دغدغه مهم در «سبک زندگی» ما ایرانیان است که باید به طور جامع بررسی شوند.
 
ادامه نوشته

زنگ خطر برای خانواده های ایرانی + آمار

  

خانواده به سبک غرب / رابطه های جنسی و بارداری قبل از ازدواج / زنگ خطر برای خانواده های ایرانی + آمار

از تشکیل خانواده هایی با یک والد چقدر شنیده اید؟ چرا خانواده های غربی به سمت تک والدی شدن پیش می روند؟ آسیب های خانواده های تک والدی چیست؟ ایران چقدر در معرض خطر فروپاشی خانواده قرار دارد؟ برای پاسخ به این پرسش ها با این  گزارش همراه شوید...www.9ktenews.com



ادامه نوشته

ضمن تشکرازدوست عزیزمان: ahoorچنین نظرداده اند:

دوشنبه 10 مهر1391 ساعت: 22:12

توسط:ahoor

سلام علیکم ...بزرگان دین گفته اند طلاق تنها مستحبی هست که ناپسند است بله طلاق برای بعضی زندگیها تنها و آخرین راه حل میباشد البته بگذریم از طلاقهای خودخواهانه و بدون فکر اما این روزها شاهد طلاق های خانمان برانداز شده ایم که یا مرد قربانیه یک سری مسایل شخصی و خوودخواهانه ی یک زن شده یا زنی قربانیه علایق جدید بهر حال حتی اگر از کسی که احساس رضایت دارد از طلاقش بپرسیم یا حتی نپرسیده میتوانیم استنباط کنیم که او هرگز در اول راه به طلاق فکر نمیکرد و به هیچ عنوان از سرنوشتش رضایت ندارد او طلاق را انتخاب کرد تا از یک سری مشکلات لاینحل و غیر قابل تحمل رها شود اما هیچ وقت و هیچ کس با طلاق حس نمیکند که موفقیتی بدست آورده است او نه تنها خود بلکه اطرافیانش را نیز درگیر مسائلش کرده کدام مادر و پدری یا کدام قوم و خویشی از شنیدن طلاق افراد فامیل خوشحال میشوند حال فرض بر بدون فرزند بودن شخص است با وجود فرزند که زندگی از دوران کودکی یا نوجوانی به مرض دچار میشود البته به قول سحر خانم انتخاب درست منجر به طلاق نمیشه مگر مسئله ی جدیدی مثل اعتیاد یا... پیش بیاید اما واقعا در بعضی موارد مثل مهرم حلال جانم آزاد مصداق عینی پیدا میکند البته از گفتن مهرم حلال منظورم فقط خانم ها نیست کلا عرض میکنم خدایا کمکمون کن هیچ وقت واسه خلاصی چاره ای جز طلاق گرفتن برامون پیش نیاد

 وب سایت   پست الکترونیک

کدام مشاغل به طلاق نزدیک‌ترند؟

بیشتر مردم نمی‌دانند که نوع شغل افراد تا چه میزان می‌تواند بر سلامت زندگی خانوادگی و دوام یک ازدواج تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا، در همین زمینه، پژوهشهای زیادی با نتایج گوناگون در جوامع، انجام شده است.

ادامه نوشته

ضمن تشکرویژه وصمیمانه ازدوست عزیزمان فروغ.ایشان چنین نظرداده اند:

شنبه 1 مهر1391 ساعت: 18:42

توسط:فروغ

واقعا وحشتناکه!

 وب سایت   پست الکترونیک

شنبه 1 مهر1391 ساعت: 18:34

توسط:فروغ

درجواب دانشجوی شماAHOOR درست میگن ،جدایی هرگز حس خوبی نبوده ! خصوصا اگر درمورد امرطلاق باشه ولی درموارد اندکی شاید بتونه بهترین گزینه باشه! مطمئنا کسانی که با علاقه وفکر ومنطق ازدواج کرده باشن بااحتمال بسیارکمتری به چنین مرحله ای میرسن واگر بنا به هر دلیلی به چنین مرحله ای برسن مطمئنا برای هردوطرف سخت وطاقت فرسا خواهد بود. درهرحال امیدوارم برای هیچ کس چنین اتفاقی نیافته.من مقاله رو نخوندم واین تنها 1نظر ضمنی واجمالی وبرداشت شده از متن ایشون بود.امیدوارم دربرداشتم اشتباه نکرده باشم.پیروز وپاینده باشید.

 وب سایت   پست الکترونیک

شنبه 1 مهر1391 ساعت: 18:25

توسط:فروغ

چیزی که باعث خشکیدن ریشه 1جامعه میشه نه تنها پایین اومدن ارزش پول 1جامعه اس بلکه پایین اومدن ارزش فرهنگ وبی توجهی به آیین وآداب ورسوم اون جامعه وملت وچشم دوختن به فرهنگ ملتهای دیگس ! مساله ای که امروزه گریبانگیر جامعه ما شده!من با تغییر وارتباط کشورها باهم مخالف نیستم ولی این نباید اصالت وتمدن کهن 1کشور اصیل وبافرهنگ غنی مثل ایران رو دستخوش آسیب کنه!

 وب سایت   پست الکترونیک

شنبه 1 مهر1391 ساعت: 18:12

توسط:فروغ

سلام.درشهرهای کوچیک شوراهای حل اختلاف اینقدر ضعیف عمل میکنن یا اونقدر طرفین درگیر کاغذ بازی واتلاف وقت میشن که مردم عموما ترجیح میدن از همون طریق سنتی ریش سفیدی ومیانجی گری استفاده کنن تا زودتر به نتیجه برسن!

 وب سایت   پست الکترونیک

 

شنبه 1 مهر1391 ساعت: 18:9

توسط:فروغ

سلام.مرررسی از توجهتون .میدونین چرا جامعه ما اینطوریه ؟چون اینقدر که به خانمها میگن خواهر حجابت رو رعایت کن(البته باید رعایت کنه!) 1هزارمشو به آقایون نمیگن برادرم مزاحم نوامیس مردم نشو،نگاهتو کنترل کن،رفتار اجتماعی داشته باش، فرهنگ اجتماعی داشته باش،...!!! بارها شاهد بودم آقایون حتی برای خانمهای محجبه هم مزاحمت درست میکنن ،البته از 1نوع دیگه!کاش قانونی در این رابطه وجود داشت وآموزشهایی در این زمینه به آقایون داده میشد!

 وب سایت   پست الکترونیک

دوست همکارمان زهراضمن تشکرازایشان چنین نظرداده اند:

پنجشنبه 30 شهریور1391 ساعت: 9:26

توسط:زهرا

در جواب سحر جان
سلام
مرد گاهی خوب میشه و از 100 درصد 50 درصد این اتفاق می افته
برو بین مردم
کدوم زن از زندگی خودش راضیه
مردهای ما بد شدندو متقابلا زنان ما.
طلاق در زمانی بهترین راه است ک دیگه نمیشه زندگی کرد.
یکی از دوستان تعریف میکرد که در دادسرا نشسته بود و زنی ب شعبه مراجعه کرد ک شوهرم زیر بالش خود چاقو میزاره.
مسئولین زیرربط گفتن ک خانم موردی نداره . برو زندگیتو بکن
شکایت نمیخواد
آن زن ب منزل بازگشت
فردا صبح اعلام کردند ک زنی ب قتل رسیده با ضربه چاقوی همسرش.
اینجا زن جواب زندگی خود را گرفت.
و اگر درخواست طلاق میداد این اتفاق هرگز نمی افتاد.
اعتیاد یعنی توهم و بلای خانمان سوز.
اگر مرد اراده داشته باشه معتاد نمیشه . و در خطا نمی افتد

 وب سایت   پست الکترونیک

ضمن تشکرازدوست عزیزمان:AHOOR چنین نظرداده اند::

شنبه 25 شهریور1391 ساعت: 11:46 توسط:AHOOR

سلام استاد

من کاری به بقیه ندارم اما اینجور ها هم که شما میگین نیست وقتی دو زندگی

چنان در هم می امیزد که یکی میشود وقتی تمامیه پیش بینی ها دونفره میشود

وقتی زندگیت را نصف کرده سهم بزرگتر را به کس دیگر میبخشی

و بعد با نام طلاق همه ی ساخته هایت را همه ی آرزوها و آلامت را خط خطی کنی

به همین سادگی نیست... وحشتناک است حتی تصورش

 وب سایت   پست الکترونیک

نظرمدیروبلاگ:

ضمن تشکرازاین همکارفرهنگی فرهیخته مان،ذکرمقالات وانتشارشان دروبلاگ بنده صرفاًجهت اطلاع می باشدولزوماًبیانگردیدگاه اینجانب نمی باشد...

بدون شرح...

1345114746220166_large.jpg